Dirigent Feike van Tuinen

Feike van Tuinen (1961) studeerde hoorn en directie aan het stedelijk Conservatorium van Leeuwarden. Daarnaaast volgde hij compositielessen bij Daan Manneke aan het Sweelinck Conservatorium te Amsterdam.

Als componist/arrangeur schrijft hij zowel instrumentaal (harmonie, fanfare en brassbandorkesten) en vocaal (koren). Zijn werken worden uitgegeven bij Molenaar, North Music Holland, Ferskaat, Bronsheim,De Haske Hal Leonard en Gobelin.

Als componist maakt Fedde nog gebruik van 2 pseudoniemen: Patrick Millstone en Henk van Belcum.

Feike dirigeert gemengde koren in Koudum ("Vox Humana"), Bitgummole ("Halleluja"). Het  vrouwenkoor "Eigen Wijs" in IJlst, en het Jagerskoor "Prins Hendrik" in Donkerbroek. Sinds januari 2016 is hij dirigent van het Lemster Mannenkoor.

In zijn vrije tijd is hij als kunstschilder actief.

Zijn motto is: "Durf te spelen met noten en verf".

Voor het Friesch Dagblad schrijft Feike recensies.

Nieuwsgierig geworden?

Website Feike van Tuinen